Saturday, July 10, 2010

Dekatkan diri kepada Allah....


Tahukah anda ap bhagia itu??

adkah ia tletak pd harta yg byk atau jawatan yg tinggi??

Utk mejwb soalan ini,elok lah kita cuba perhatikan keadaan wanita berikut ini:

::: Pasangan suami isteri sdg bertngkar amat sengit, si suami berkata :" Aku kan buat engkau susah!" si isteri menjawab dgn tenang: " Anda tidak akan mampu" suaminya berkata: "Mengapa tidak?" Si isteri menjawab: " Jika kebahagiaan trletak pd harta, maka anda blh menhan nya drku. jika kebahgiaan terletak pd hiasan, maka anda boleh menghalangnya supaya tidak smpy kepadaku.Kebahagiaan itu bukan pd ap yg anda miliki, atau yg dimiliki oleh manusia lain.Tetapi kebahagiaan itu aku tmukan pd keimanan ku di dlm hati. dan hatiku tidak ad yg bolh menguasai kecuali Tuhanku."

Benar! itulah kebahagiaan sebenar,yakni kebahagiaan iman. tidak ad yg merasakannya kecuali orang yg hatinya,jiwanya dan fikirannya mengalir cinta kepada Allah. Yang mempunyai kebahagiaan sejati adalah Dia yg Maha Esa, maka mohonlah kebahagiaan dr-Nya dgn ketaatan.

Tidak ada cr utk mperolehi kbhgiaan melainkn dgn mengikuti ajaran agama yg benar,iaitu agama yg di bawa oleh Rasulullah s.a.w. sesiapa mengetahui jalan ini, maka tidak akn jd masalah utknya sama ada tidur di dlm pondok, berbantalkan jerami, atau hanya makan sepoting roti, tetapi ia menikmati dan bahagia di dunia.

orang yang melencong dr jln ini,maka hari2nya akn dihiasi dgn kesedihan, hartanya akn menjadi beban,amal perbuatannya akan merugikannya,dan hujungnya ia tercampak dlm keadaan terhina.

No comments: